Doelstelling: De online trainingen (scrum) van Cadence Europe in de ‘top of mind’ bij de doelgroep(en) te laten landen.
“Ik was op zoek naar een basisstructuur voor mijn marketingactiviteiten en -mix. Dus: hoe doe ik dit, met welke samenhang/structuur, welke middelen zet ik in, welke boodschap straal ik uit, hoe plan ik het en wat is de beste operationele aanpak? Dit alles gebeurde niet goed en structureel. Daarnaast was ik op zoek naar nieuwe, frisse ideeën om de online trainingen beter en anders in de markt te zetten.”
We zijn aan gegaan met een communicatieplan voor het ‘vermarkten’ van de online trainingen. Dit vormde de basis voor de uitvoering in fase 2.
Vervolgens startten we met de online marketing. Dat wil zeggen: het schrijven van relevante content (denk aan SEO-landingspagina’s, optimalisering LinkedIn, e-mailmarketing etc.).
“Eén van de eerste zaken waarmee we met Cadence Europe gestart zijn is een beknopt communicatieplan. Er lag al een hoop (strategische) informatie, dus we hebben ons puur gefocust op het definiëren van de verschillende doelgroepen, propositie, boodschap en (huidige/toekomstige) middelenmix. Samen met Frank hebben we invulling gegeven aan alle onderdelen en gezorgd voor samenhang. Dit plan vormde de basis voor de verdere uitwerking en implementatie.”
Voor Cadence Europe hebben we de complete marketing en communicatie rondom het sterker in de markt zetten van de online trainingen:
- Communicatieplan
- SEO check landingspagina’s
- Webteksten herschrijven
- E-mailmarketing