Het nieuwe jaar is net van start, tijd dus voor wat nieuwe content. En wat is dan beter dan het hebben over content? Of ja, contentstrategie om precies te zijn.
Vertel de mensen iets waar ze wat aan hebben
De interactie op social media (het delen, het liken, het reageren) loopt hard terug, daarom wordt het nog belangrijker om content te maken die kwaliteit biedt. Maar wat is kwaliteit? Kwaliteit draait om dit:
- Slaag je erin om met je content een verbinding te slaan met je publieksgroepen?
- Ben je bezig om hun problemen te adresseren en – zo mogelijk – op te lossen?
- En durf je ook content te maken over zaken waar je klanten niet direct om vragen maar die wel inspelen op iets wat hen bezighoudt, wat hen, zogezegd, uit de slaap houdt?
- En, nu we het toch over klanten hebben, zie je die mensen als klant of als een interessante publieksgroep?
- Kwaliteit betekent ook: je hand uitstrekken naar groepen die (nog) niet direct concreet iets van je gaan kopen, maar waarvoor je iets kunt betekenen.
De lezers van nuttige content hebben een goed geheugen voor de partijen die hen ooit met goede raad hebben geholpen. Dat vertaalt op den duur altijd naar de conversie die je zoekt.
Het belangrijkste advies voor 2019: maak educational content. De rest is ruis.